lördag 3 juli 2010

Hemfärd

Lämnar Nya Zeeland inatt. Det går inte att begripa. Jag vet inte vad jag ger mig in på, har samtidigt inget val. Det är så skrämmande, att lämna något så stort och betydelsefullt som jag så gärna skulle vilja utforska ännu lite mer. Något som jag nu lever i.

6.45 måndag morgon. Då flyger ett flygplan upp i himlen för att lämna landet och i där sitter jag för att påbörja min långa resa hem till Värmland. 18.20 tisdag kväll, då landar jag på hemmaplan. Karlstad flygplats here we go. En plats som befinner sig långt bortom mina tankar.

Solen skiner i Wellington och jag lämnar landet jag har bott i i ett år med stor saknad, kärlek och värme. Snart kommer även den här dagen att ha passerat och då kommer mitt år som utbytesstudent på Nya Zeeland vara över.

3 kommentarer:

  1. Hoppas du minns tiden där borta som en stor, härlig och underbar tid Julia. Hoppas att du kommer tycka om att komma hem. Jag älskar dig och det vet du! Puss

    SvaraRadera
  2. Du har då gjort mitt utbytesår! Älskar dig

    SvaraRadera
  3. hej, jag heter felicia och håller just nu på med ett projeckt om nya zeeland och jag såg din blogg. jag undrar om jag skulle få fråga dig lite om hur det är i nya zeeland och hur skolorna är, vad man gör på eftermiddagarna och sånna saker. om du vill svara på frågor så snälla maila mig! det skulle vara väldigt snällt! min e-postadress är : feliciarichardsdotter@hotmail.com

    SvaraRadera