lördag 24 oktober 2009

Wellington

Planen för den här kvällen var att sitta och garva åt älskade Mia och Klara som mamma och pappa skickade med i paketet från Sverige, men jag tror att något måste ha gått snett i DVD bränningen för det kom inte upp någon bild, enbart ljud. Det var en besvikelse eftersom jag var sugen på att se något lättsamt och ta del av underbar humor, men istället blev det en seriös rulle, I am Sam. Riktigt gripande och kärleksfull historia som fick mina tårar att gå lös. Så, det dög som kompensation.

Idag på förmiddagen fick jag en guidetur runt Wellington av min värdpappa, Rogga. Härligt att få lite proportioner och koll på läget. Och vilken fin stad jag bor i! Det här är Mirarmar, det är här jag bor. Det tar 20 minuter att åka buss in till city. Alltså, det betyder inte att jag bor i bushen, utan det betyder att Wellintgon är stort. Det är inte Hungvik eller Vikene till Arvika vi pratar om, countryside till "byhålan", nu är det större bullar. Miramar är ett samhälle med tät kollektivtrafik, matbutik, restauranger med mera. Så placeringen känns inte alls pjåkig.

Och här bakom knuten ligger Wellington City. Så korten ovan är alltså en bildserie från mitt hus till City, kul va? Nu vet inte exakt mitt läge.





























Och här är det som gömmer sig bakom knuten. Shit, vilken professionell fotograf jag känner mig som, en massa vinklar och olika fotoplatser. Här ser ni min värdsyster Larissa och jag. Och båten vi befinner oss på är inte vilken båt som helst ska jag säga er. På denna har nämligen en gigantisk gorilla och en liten flicka befunnit sig på. Ni vet mycket väl vilken film jag pratar om, självaste King Kong. Självklart var båten lite mer upp pimpad än vad den är nu. Asnära mitt hus. Och Peter Jackson bor i min neighborhod, så sannolikheten att man ser honom strosa runt på en gata under sommarmånaderna är ganska stor.
















Roger var brandman en gång i tiden och tog oss till hans gamla arbetsplats. Jorå, jag och Larissa räddade mångas liv idag.














I know you want me.

Det är labor weekend och det betyder att jag är ledig på måndag. Nu har det passerat midnatt, därmed kan jag säga att jag fyller arton år imorgon. Hoppsan sa! Och då kommer bästa vännen i NZ till Wellington. Gissa vem det är.

2 kommentarer:

  1. Tjena tjejen,

    Grattis i förskott för det e väl i morrn du fyller 18, så hipp hipp hurra hurra hurra hurra

    men mia&klara funkar aldeles utmärkt tror att du bara behöver uppdatera din vlc,
    tanka hem å installera detta:

    http://www.videolan.org/mirror-geo.php?file=vlc/1.0.2/win32/vlc-1.0.2-win32.exe

    hej hopp
    joen

    SvaraRadera
  2. Grattis grattis!!! Hoppas du har en underbar födelsedag!

    SvaraRadera