söndag 23 maj 2010

Helgen

En fett skön helg har det varit. Nästan kännts som ett minilov, som att det var längesedan man var i skolan. Och så händelserik så att jag nästan har glömt bort vissa stora grejer som jag har gjort.

Till exempel som Fat Freddy's drop konserten i fredags. Ett av Nya Zeelands mest populära band som levererar oemotståndliga rytmer och känslor i mängder, med en brassektion som får hela publiken att svänga med och en het sångare med skönaste rösten som får varje tjej/kvinna att vilja jubla ännu lite mer. Och kanske dräggla. Fat Freddy's drop har varit ett av mina favoritband sedan jag kom hit till Nya Zeeland just på grund av musikens chillfaktor, texter och underbara kombination av reggae, soul, dub och techno. Lyssna och njut säger jag!
Sedan drog vi till Georgies där mitt partycrue höll hus! Det blev dans, guitar hero, rap, att hoppa på vardagsrumsbordet för att leka herren på teppan vilket resulterade i blåmärken här och där dagen efter då det gick alldeles för vilt till. Jag flög in i soffkanten och slog till mitt knä vilket inte är på topp nu, så går det när man tar lekar på fullaste allvar men det var det nästan värt. Här är några av de vänner som jag hänger mest med här på den ensamma ön ute i vilda havet. Jag skriver nästan aldrig om mina vänner som jag har här i NZ, mest bara en massa djup flum och om hur jag mår. Så det är på tiden att presentera några utav dessa nu.
Från vänster: Luc, James, Megan, Jacob, Edit och Lexi som tar fronten.
Och här är Chirag. Sötaste och skönaste kiwigangstern. Lillen i gänget.Underbara Miriam som jag varje morgon får skjuss av till skolan och som allmänt är en genomgod människa. En av de första kiwivännerna jag fick här. Min gingerfriend, ihop är vi starka. Och sköna Georgie som också får äran att bila med oss under vardagsmornarna!

Igår Lördag blev det upp med tuppen för att bli sminkad och plåtad. Lexis syster går en makeup kurs och behövde nu tre modeller till en tävling och då fick jag och Edit förfrågan + Lexi. Det tackar man inte nej till och det var hur kul som helst!


Imorse bakade jag och Edit drömmar och chokladbollar och det smakade som en dröm. Tänk vad gott det är med svenska bakverk. Imorgon ska vi bjuda runt lite på lunchrasten, Nya Zeeländarna ska få sig en utsökt kultursmaksupplevelse. Idag har jag varit hemma och tagit tag i saker som att dammsuga mitt rum, sådant jag inte har haft tid med på sistone och något jag dragit ut på allt för länge. Igår kväll innan det var dags att dra till Sara där lördagskvällen spenderades gick jag runt och handplockade lite tussar på golvet, så fräsch är jag. DE E GÖTT Å VA DAGENS UNGDOM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar