onsdag 9 juni 2010

Häng i skolan

Jag vaknar upp varje morgon och ser fram emot dagen som väntar på mig just för att jag vet att jag kommer att få träffa så många människor som gör mig så lycklig. Häng med polare hela dagarna och inte ett minsta press i skolarbete, vad mer kan man begära?

Att virka och sticka: en hobbie som snarare har blivit min passion här i livet. Jag är galen, jag bara älskar det. Det känns precis som att jag har hittat det där som jag vill göra här i livet. Garn och en virknål har alltid en trogen plats i väskan och tas upp stup i kvarten nuförtiden. Det fungerar som terapi för mig. Låt tankarna få virra runt, knytas ihop i garnet, gå lös och låt kreativiteten få flöda vart du än är. I skolan, under lunchbreaket, på bussen och i väntan på något. Det är underbart! Att också se hur man inspirerar andra eftersom detta nu har blivit en populär hobbie runt mina kretsar.

Här får ni se lite av mycket annat som jag har gjort. Rastafärgerna har blivit ett hett tema och på bilden nedan ser ni Luc, hans sexiga gangsterpose och handvärmare under gårdagens Outdoor education lektion.
Jacob och hans fingersocka. Han fick nämligen uppleva en mycket smärtsam olycka då han under en slöjdlektion fick skåda sin egen fingerspets flyga iväg efter ett felsteg med sågen. Fy fan. Därav har han fått smeknamnet Stumpy.
Chirag i headband.

Edit och jag som representerar Sverige i skolan. De enda internationella i vår Outdoor klass.
Jag och Alice under design lektionen idag då vi försöker oss på screen printing.
Orion i rasthallen där alla står och chillar innan och efter skolstart var dag.Ja, då har ni fått se en smula av hur livet på Wellington high kan se ut. Fett är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar