onsdag 2 juni 2010

Middag så det räcker å blir över

Lite pics från förra helgen kan inte göra någon skada!

James, jag och Sara
Jag, V-pan, Jacob och Sara
Cool Kidz
Chirag och Megan i hörnet
Roxanne hittar även till kameran

Runt ett då alla vänner lämnade Danas hus så fick jag mig en kaffekopp i handen, kvällen var nämligen inte slut. Dana hade två gratisbiljetter till The Upbeats och valde då att ta med sig sin svenne Jullan på ännu ett äventyr. Det blev dans med klackarna i taket till klockan fem på natten då det bjöds på fet drum and bass music. Tack för en lyckad kväll Dana, jag älskar dig!
Idag styrde jag och Edit upp något riktigt lyckat, vi bjöd nämligen på en svensk middag hemma hos Edits värdfamilj. Vi hade ingen aning om vad vi skulle hitta på först och pressen kändes hög eftersom vi hade bjudit hem vänner och allt och pratat om hur gott det skulle bli. På något sätt fick vi ihop det, det vart en utsökt middag framdukad på bordet efter stor shopping på Pack'n'save (typ motsvarigheten till Lidl), spring till bussen skrattandes med kassar flängandes överallt med en kissblåsa som höll på att sprängas och därefter rolig matlagning. Hasselbackspotatis, köttbullar, avocadosås och sallad. Som grädden på moset marrängswisch till efterätt. Vad mer kan man begära?! Kiwikidsen fick sig en ordentlig smakupplevelse och ingen snack om saken om att det är några fel på mina och Edits matlagningsskills. Perfekta husfruar kommer vi att bli eftersom vi redan är! Marrängswischen vart en succé!

Imorgon är sista skoldagen av den här veckan eftersom det är long weekend, ledig både på fredag och måndag. Jag känner på mig att det kommer att bli en bra sådan då jag imorgon drar upp sisådär en timme utanför Wellington för att chilla och umgås med vänner i Barneys sommarhus under en natt och då det sedan återstår tre dagar att fylla ut. Make the most of it, det försöker jag verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar