tisdag 20 april 2010

Tummen ur

Är pinsamt dålig på att uppdatera här på bloggen nuförtiden. Vet inte riktigt vad det är som har hänt, halvskrivna inlägg slängs i utkast, jag deppar ihop för att det inte känns som att jag kan skriva längre och en ond cirkel har därav skapats. Det är väl så, har man väl kommit av sig är det svårt att hitta tillbaka igen. Jag lever i alla fall och det är väl ändå huvudsaken? Livet på andra sidan jorklotet på en ö belägen i sydvästra Stilla havet fortsätter, äventyret har ännu inte tagit slut och ingen dag är sig lik. Påsklovet bara rusade förbi och skolan har dragit igång. Om två och en halv månad är jag hemma igen och då kommer ni kunna få fråga och höra hur mycket som helst, så tänker jag. Nu är jag full som en kastrull (i magen) eftersom vi ikväll hade brakmiddag. Min värdmammas ena dotter som numera bor i grannlandet Aussie har varit på besök och beger sig hemåt imorgon igen. Asiatisk mat serveras i stort sätt varje dag och det hetaste skämtet i värdfamiljen måste väl ändå vara att jag kommer att komma hem med tjing tjong ögon.

Possumtröjan som jag tidigare har skrytit om har nu rödvinsfläckar på sig. SÅ KUL VAR DET. Inte är det mitt fel. Snäll och givmild som alltid lånade jaeg ut min finaste, varmaste och dyraste tröja till min lillsyrra Marlene då vi under förra helgen var på en miniferre ihop. Hon stod och chillade och en dum kiwi råkade gå in i hennes axel och gissa vad han hade i handen? Ja skuldbelägger ingen men där har vi historian. Fyfan för det. Någon som har några heta tips för att få bort fläckar? KEMTVÄTT är näst på tur i alla fall.

1 kommentar:

  1. Hej Jullan...det kan vara vanskligt med kemtvätt. Prova med den fläckborttagningsmedel som vi köpte i Queenstown och lämnade hos dig.
    Mom and dad send a big love to you!

    SvaraRadera