söndag 21 mars 2010

En helg som svepte förbi med vinden

I fredags fördes jag genom buss och tåg till ett sommarhus en bit utanför Wellington. Där var jag för att se vad som kan hända när en grupp på cirka tjugo kiwiungdomar, en Alice och en svenne ska försöka klara sig ihop i ett hus placerat precis vid havet för en helg. Kanske också för att tvingas säga adjö till sommaren 09/2010 i Nya Zeeland. För att suga åt sig lite extra C-vitaminer innan den kyliga vintern griper ett hårt tag om en. Havsbrus, musik, fest, regndroppar, lite dans och fina människor. En kväll som trots allt slutade halv två eftersom somliga är smarta och ockuperar en säng innan det är försent.

En Söndag som igår var jag med den här fina chilenaren för att strosa runt på Wellingtons gator i solskenet, spendera timmar på mysiga caféer, prata om livet och dricka Argentinskt Mate thé, strävt, bittert, gräsliknande men mycket gott. Då kände jag vad underbart det är att vara på andra sidan jordklotet.


Igår pajade min laptop, tror jag. Jag blundar mina ögon. Jag orkar inte riktigt ta tag i den biten just nu, paniken får träda fram om några dagar istället. Det är nog med plånboksförlust. Imorgon ska datorn på inlämning hoppas jag och jag knyter mina tummar för att det bästa ska ske. Just nu sitter jag vid hemmets stationära dator och klistrar in å, ä och ö stup i kvarten. Ja ni hör, jag skulle verkligen kunna göra allt för er!

2 kommentarer:

  1. Åh, nu blev jag varm i magen av hur lycklig du verkar vara just nu. All min kärlek till dig hermana.

    SvaraRadera
  2. Julia jag har en idé! Jag hörde att du skulle till USA i sommar. Jag ska ju till sydamerika i höst och även till usa och när jag hörde att du skulle dit slog tanken mig att jag kanske skulle åka till usa först tillsammans med dig! Jag har ju inte tänkt igenom detta så mycket och vet inte om det kommer att funka för jag och maya kanske vill ta usa sist, MEN jag tycker att det vore FETT FETT FETT! När ska ni åka dit? Och JA det vore fett att hälsa på massa friends till dig när vi är där nere. PUSS PUSS hoppas att datorn klarat sig. I <3 U

    SvaraRadera