tisdag 10 november 2009

Havets under och skolkväll

Idag har den sista riktiga skoldagen för år 2009 passerat. Herregud vilken pers det har varit, prov, läxor, tidiga mornar och stränga lärare. Skämt och sido, månaden som jag tillbringat på Wellington High har antaglien varit den slappaste skoltiden i hela mitt liv. Alla skoldagar börjar 10.20 och de flesta timmarna har nog spenderats åt att glo på filmer som District 9 och Harry Potter och även jammat lite på musiklektionerna. Eftersom det är den sista månaden på skolåret så har inte lärarna mycket mer att komma med. Nästa vecka skriver kiwisarna stora exams och det är dem alla laddar upp batterierna för nu. Ni vet, sådana dära tretimmars prov som bara måste gå bra. Jag är glad att jag är en internationell elev och åker till French Pass, en underbar plats på toppen av Sydön där vi nästa vecka ska tillbringa fem härliga friluftsdagar.

Efter skolan väntade playan; dags att hoppa upp på surfningsbrädan igen! Tyvärr var det inte så lätt som jag får det att låta. Det var blåsigt ute och havet var verkligen wild and crazy, stora starka vågor är ingen höjdare när man ska försöka lära sig surfa. Plus att vi var fem pers så det blev ingen personlig coaching av min lärare idag. Han är i alla fall mycket generös och hjälpsam eftersom vi får låna all utrusting helt gratis samt ringa honom när vi vill under sommarlovet när vi känner för att glida runt i vågorna. Jag hade i alla fall askul idag och efteråt tog jag av mig våtdräkten för att ta första riktiga doppet i havet! Ganska kallt men en underbar känsla. Havets magi är ett under.

Mina killar Roberto från Chile och Bernado som ni tidigare bekantat er med. Hans våtdräkt hade ett stort hål mellan bena, hehehehe det såg kul, paketet hängde liksom ut lite.




Kvällen tillbringades i skolans aula där en stor och viktig avslutningskväll hölls. Massvis med priser delades ut, somliga riktigt stora och andra inte så värst anmärkningsbara, rektorn höll tal för att säga adjö till Year 13 som nu lämnar skolan, ett fåtal uppträdanden ägde rum och aulan var fullsatt av familjer och elever. En riktig skol-feelings-kväll så att säga. Imorgon återstår ännu en aulasamling med alla elever i Year 12 och sedan väntar friheten.

3 kommentarer:

  1. Grattis till ett skönt sommarlov! Du har kämpat hårt o tappert! Det ser o låter helt underbart!
    Puss från mamma

    SvaraRadera
  2. ååååååååååååååååååååååååååååååååååååååå

    vad avis jag blir jag villl åxå surfa...........

    puss påre

    //Joen

    SvaraRadera
  3. Hej Julia
    SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ nice läsa din blog

    Jag skickade kort på födelsedagen
    visste inte du var i New Z

    Lovelove Lo

    SvaraRadera