fredag 25 december 2009

Imorgon smäller det

Det här har utan tvekan varit den mest relaxade julen jag någonsin upplevt. Och den har varit mer än godkänd och absolut en jul jag kommer att minnas i framtiden. Jul i Nya Zeeland, det kommer nog inte att hända så ofta. Men vem vem, kanske jag finner min drömprins här och gifter mig, skaffar barn, jobb, hund och stadgar mig för att stanna här förevigt? Jag kanske aldrig kommer hem, vad säger ni då? Jag har i alla fall hört att det är ganska vanligt att svenska tjejer fastnar här på grund av detta skäl. För svenska brudar överlag är trots allt jävligt snygga och poppis och hur exotiskt är det inte för en NZ kille att glida runt med en sådan bomb vid sin sida? Var förberedda Sverige.

Okej, min juldag har sett ut som följande. Vaknade runt 10, satte på en tvätt, festlig storlunch med hela värdfamiljen samlad, vilostund, film med min värdsyster Sutin som sedan tog hand om mig lite genom att platta mitt hår och kräma på ansiktsmask, nudelsoppa (what else) och sedan chill i mitt rum resten av kvällen. Ja, vad säger ni?

Väskan är färdigpackad, flygbiljetten utskriven, pirret i min maggrop växer och framförallt peppen ökar. Om 12 timmar befinner jag mig på planet som ska ta mig till Auckland, Nya Zeelands största stad, till mamma och pappas varma famnar som kommer att bemöta mig vid flygplatsen. Jag skickade just ett sms till pappa för att checka att allt är under kotroll för morgondagen, svaret var: The excitment is rising in the air, nothing is under control. Stabilt!


Bjuder på en lite go dubbelhaka så här under juletiderna.
Ha en fortsatt God Jul Sverige!

2 kommentarer:

  1. Du är så jävla vacker...pusspusspuss å Gott nytt År Hälsar Lo från ett kallt -15 Stockholm Sweden

    SvaraRadera
  2. 20 minus och typ en halvmeter snö här julle.. tvivlar på att du kommer stanna i nz, hello, även om du är snyggare än alla nz tjejer så är ju inte nz killarna snyggare än sverigepojakarna ;) puss och god jul jullebulle! /ican

    SvaraRadera