onsdag 9 december 2009

Skolbal




Igår kväll (och natt) var det skolbal som gällde och det var utan tvekan en kanonkväll! Det var alltså baldebut för mig och därför kändes det lite extra speciellt att få vara med om den här på Nya Zeeland. Tillställningen anordnades på ett fint ställe placerat vid hamnen och det kändes rätt så vuxet att glida in där och blicka ut på den fridfulla utsikten. Det bjöds på god buffé, DJ som flashade med riktiga radiodänger som I make the good boys go bad och I got a feeling, dans, hey makarena, mingel och härligt umgänge. Det vart lite segt efter ett tag men runt 11 snåret bar det iväg på förfest för att sedan gå på det arrangerade afterballpartyt där en massa folk dök upp. Dans för HELA SLANTEN och inget annat än klackarna i taket, det var det som gällde. Timmarna bara svepte förbi och jag och Katrine somnade på minuten när vi kom hem kl fem inatt. Kick. Ass. En superlyckad kväll med underbart folk, ett fint minne att bevara från mitt utbytesstudentår!

Kvällens mysterium: Min klänning är mörklila. Men som ni ser på korten så ser den inte en minsta lila ut, för det är inte jag som har gått och blivit färgblind va? Alla kameror vägrade att snappa upp färgen, det gick liksom inte. Det gjorde mig lite ledsen i ögat. Men seriöst, är inte detta lite skumt? Kanske har jag lyckats köpa till mig en riktigt unik klänning.

3 kommentarer:

  1. Färgblind tipar jag på ;)

    //Joen

    SvaraRadera
  2. Låter som om du hade en härlig kväll/natt/morgon, Julia! Kul att du nu verkar må så bra:)! Kram Emelie

    SvaraRadera
  3. Vad fin du är Julia! Jag saknar dig min lilla sötis! Puss!

    SvaraRadera