torsdag 3 december 2009

Svenneferre

Livet i Wellington är en klass i sig. Att vakna upp på morgonen och aldrig vara säker på vad dagen har att erbjuda, det är fantastiskt. Jag är annars van vid att tappert gå in med inställningen av att vad som helst kan hända, dagen är inte förutsägbar. Men tyvärr fick man sig inte en sådan där fet surprise så ofta som man önskade, Arvika är trots allt en håla. Men här händer det. Ständigt. Det ena leder till det andra, sammanträffanden på sammanträffanden och det gör att livet är underbart spännande!

Igår när jag skulle köpa mig en varmchoklad på ett café stod tre personer framför mig och pratade svenska. COOLT. Så det blev en fika tillsammans med dem och kvällen bjöd sedan på svenneferre för hela slanten hos Erika och Mariell som bor ihop mitt i centrum, gatan som jag så ofta strosar runt på. Där var även Malin som är au pair och två backpackerkillar. Det kändes overkligt och mycket skumt att kliva in i en lägenhet med enbart svenskt umgänge, som att vara i Sverige för en kväll. Det blev Eddie Meduza, Håkan Hellström, jullåtar och en jädrans massa dängor. Känslan när runkeball sattes på är obeskrivlig. Jag hade en kanonkväll och fler kommer det att bli!

Idag blev det en shoppingdag med Mariell eftersom jag behövde en klänning, jag har nämligen skolbal nästa vecka. Och det där med klänningsshopping har aldrig riktigt varit min grej, men nu jädrar var det dags och jag bestämde mig slutligen för en. Känns gött, bilder kommer väl antagligen efter balen. Nu ska jag sova eftersom jag inte kan ha min eleven o'clock sovmorgon imorgon. Hjälp hur ska detta gå? Vi ska i alla fall åka på en bilutflykt med familjen till något ställe en bit utanför Welly.

Night night! Och här kommer ett litet klipp från gårdagen. Pepp?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar