söndag 6 december 2009

Vardaglig konversation

Nya Zeeländare: So, where are you from?
Jag: I'm from Sweden.
Nya Zeeländare: Oh that's cool! So, how is it in Switzerland?

Slutsats: Nya Zeeländare är idioter.

Nu ringde jag just hem till bushen i Sverige och fick en nyvaken mamma på kroken. Hon lät ganska groggi, det var inte en vacker hörsel. Förlåt, men stönig och jobbig som jag är och eftersom jag på BUSHUMÖR idag så vägrade jag att lägga på tills mamma eller pappa svarade. Envis dotter. Och det tog ca 12 signaler, hehehe. Men jag tänkte att kvart över 12 på natten inte var så där värst farligt. Mamma sade att pappa vägrade gå upp ur sängen och prata med mig. TACK, det kallar jag äkta kärlek. När ens dotter ringer från andra sidan jordklotet, det är tacken man får! Blir ett samtal ikväll istället när gamlingarna har vaknat till liv.

Nu ska jag ut på gården och njuta av sol för vädret är toppat! Och imorgon har jag min livs första bal, hold your horses!

1 kommentar:

  1. Det räckte förståss inte för Bushbaby att ringa 12 osvarade signaler en gång sent på en söndagsnatt(you´d think she might have gotton the message redan då?)...nej inte henne, hon var tvungen att slå 12 signaler till...det kallar jag för äkta Jullan.
    I LOVE YOU ENDLESSLY....big daddy.

    SvaraRadera