tisdag 1 december 2009

Barpianist, framtida yrke

En kopp yogi te slank fint ned i maggropen såhär innan läggdags. Spicy, lite krut i och mycket god smak, lite karaktär ska det allt vara.

Två dåliga nyheter:

1.Min Ipod display är pajjad. VAD I HELVETE HÄNDE? Igår när jag satt i bussen tog jag upp min Ipod för att ha en liten musikstund som jag alltid brukar ha under bussrundorna. Och till min fasa fick jag en surprise, displayen visade en stor svart prick med vit och grå bakgrund. Jag hyperventilerade, stoppade snabbt tillbaka Ipoden i väskan igen för att smälta det jag just hade fått skåda. Jag lät den vila i sisådär några minuter och tänkte att det nog skulle bli bra igen nästa gång jag tog upp den. Men så var inte fallet. Ingen vacker syn. Vad gör jag nu?

2.Igår när jag tvättade trodde jag att jag använde ett fläck borttagningsmedel. Det visade sig i slutändan att det var blekningsmedel. Vad betyder det? Jo, att två av mina blåa tröjor nu är designade med vita prickar här och där. Det ser förfärligt ut. Kom och hjälp mig.

Min dag: Sovmorgon till kl 11. Suverän nudelsoppa (jag svär jag har lärt mig göra världens fräschaste och godaste) till frulle/lunch. In till stan runt två snåret för att hänga på pärlshoppen och dra en kaffe med Katrine och Alice. Hem och äta middag. Ännu en stadstur för att ha stormöte på en italiensk restaurang/café eftersom Lucas den härligaste brasilianaren åker hem denna vecka. Och där fanns ett piano och efter en massa snälla Julia så satt jag där som underhållning och lirade på. Det var underbart och mycket uppskattat av både personalen och restauranggästerna. Slutade med att jag fick en exklusiv nougatchoklad som belöning av restaurangen och de sade att jag får komma när jag vill igen. Att jag kan få gratis pasta mot pianospel om kvällarna. Succé?

2 kommentarer:

  1. GÖTT jullebulle! Keep it up, vi saknar ditt pianospel här på skolan.
    Ha det gott . kramkram Sholle

    SvaraRadera
  2. Va najs att få spela piano och samtidigt få cred och mat för det! Kör på!

    SvaraRadera