onsdag 16 december 2009

Posten rullar in som den ska, det går bra nu

Det är verkligen underbart att få post när man är så långt hemifrån. Att komma hem till huset, öppna min rumsdörr efter en dag ute och plötsligt få syn på ett paket liggandes på sängen, redo att slitas upp. Jag kommer på mig själv vid dessa stunder, då jag överväldigas av lycka, stirrar på paketet ett tag innan det är dags att öppna upp det, blossar upp i ett stort leende, förvandlas till ett lyriskt litet barn som äntligen ska få öppna sina julklappar och känner mig som en pirat som just funnit äkta guld. Japp, ni har nog bilden framför er nu. Jag överdriver inte utan så kul är det faktiskt! Jag firar med enmans disco på rummet hela natten lång, ni i Sverige vet inte mycket om vad PARTY innebär längre. När jag kommer hem så ska jag lära er. Så, för att sammanfatta, om ni någongång känner för att göra mig riktigt glad så vet ni vad som gäller: post is the shit!

För några dagar sedan fick jag post av mormor och morfar, ett paket innehållande smått och gott men mestadels choklad. MUMS. Svensk choklad in my <3, det säger jag då bara. Dumle, marabou, daim och Karl Frazer. Mitt rum har förnuvarande vissa liknelser till en chokladfabrik, och det är inte ofta jag fått uppleva en sådan känsla. Mitt chokladberoende är i nuläget uppe i hundra och abstinensen ökar successivt, minut för minut just nu i skrivande stund. Men självklart är jag sparsam, det är trots allt en dyrbar gåva som jag numera har i mitt rum. Borde planera hur mycket jag får äta varje vecka så att det räcker så länge som möjligt. Haha jag älskar att vara fetto och jag är verkligen inte bitter! Jag svävar på moln.

I paketet fick jag även en svensk kalender för år 2010, en Åsa-nisse & Lilla Fridolf tidning som jag nog snart ska bläddra mig igenom, en liten ängel för att få upp julstämningen i mitt rum (ja den är just nu på bott) och det roligaste av allt: ansjovis, så att jag kan tillaga den absolut svenskaste maträtten: Janssons frestelse. Det kallar jag humor, tack mormor och morfar!

Jag fick även ett paket från mamma och pappa med lite kläder som jag innan saknade här i min garderob. Tro mig, det var ett helvete att packa ned 20 kg till Nya Zeeland när man vet att man ska vara borta ett helt år. Natten innan resan var fan hektisk! Och så fick jag även mina gamla pärlgrejer så nu är det tillverkning så det bara ryker om det. Pysseltjejen_91.

Jag har även ett litet julklappshörn och jag är så stolt över mig själv. För jag svär, jag har inte öppnat dem än. Det är trots alla bara två men kanske blir det fler. Min plan är att öppna dem den 24 för att få upp en gnutta julaftonfaktor, för här är det den 25 som gäller, inget trams den 24.

Idag har det varit kanonväder och det känns underbart att jag har en hel sommar framför mig som jag ska njuta av fullt ut! Nu blire en lugn filmkväll för min del.

1 kommentar:

  1. hej Jullan här sitter vi, joen jahmi, my, matti å har det trevligt tänker på dig å att det e bra länge sedan vi sågs,det måste vi göra ngt åt om typ ett halvår lr så när du kommer hem då vill vi alla sitta å mysa ;)
    Miljoner pussar kramar å ännu mer kärlek

    SvaraRadera