söndag 14 februari 2010

Minnen

Tårar fälls ned från min kind. Mascaran har kletat ut sig och snoret rinner ned från näsan. Jag gråter av både sorg, lycka och saknad. Jag fick helt plötsligt en hemlängtansattack. Ibland kommer det bara helt utan förvarning, som ett slag i magen. Det är som att jag har gått och bärt på något den senaste tiden men jag har inte riktigt vetat vad det har varit. Jag kände för att titta igenom lite kort på datorn och vips så svämmade känslorna inom mig över. Jag började med att titta igenom Peace and Love albumet från i somras, två veckor innan jag begav mig till Nya Zeeland. Första kortet var på en dräggig Klara liggandes i tältet bredvid en random kille som hade hittat in i vårt krypin och det andra på en partyladdad fräsch Linn redo för kvällens bravader. Det gav mig flashbacks.

Idag var det sju månader sedan som jag tog tåget från Karlstad till Stockholm för att därefter sätta mig på första flygplanet till London. Sju månader sedan jag lämnade allt och påbörjade något nytt och fullkomligt främmande. Det var ett tag sedan jag såg er alla och det känns mer vissa stunder än andra. Nu är en sådan stund. Jag tänker på hur mycket mitt liv har förändrats från hur det var innan jag åkte till hur det är nu. Jag var så ovetande i vad jag begav mig in på och nu är jag här och upplever äventyret.

Arvika marten noll 8 med mina två finaste Mirjor
Lägenheten min med fint sällskap innan utgång.
Chill'n and hang'n på Peace and Love 08
Medan vi under 09 körde lite andra bullar
Jora modellande har man allt provat på
RÖCK'N'RÖLL eller vad säger man?
Avskedsfest blev det och kvällens utsedda partyprinsessa skådas på bilden

Juste, idag har det ju varit självaste alla hjärtans dag. Det har varit fullt ös för mig på kärleksfronten, helt utmattad nu. Ni skulle ha sett min gata. KAOS. Så många galna, hektiska, skrikande killar som ropade efter mitt namn och försökte tränga sig in i vårt hus. Som till och med klättrade på väggarna för att ta sig in genom fönstrena. Precis som ormar vet ni. HELT DESPERATA! Liksom vad kan jag göra åt det? Så himla jobbigt att vara så populär. Ok, det var ändå ganska skönt att ha en lugn kväll för mig själv eftersom partner är något jag ännu inte har inskaffat. En bra helg har i alla fall passerat, jag ska sova och imorgon står en ny skolvecka framför mig.

2 kommentarer:

  1. älsakde julia! saknar dig också. vill ha dig här med oss i oslo. tack för det fina brevet. blev lite blödig av dina fina ord. älskar dig min fina vän. min BRODER! puss och kärlek till DIG / linn

    SvaraRadera
  2. SNUTT! Jag älskar dig, saknar dig. Jag har tänkt på dig i dag, ett senarie var när jag gjorde rent vitlökspressen och luktade på fingrarna, då flög minnen förbi, vackra minnen. PUSS PUSS det är ju inte så länge kvar ändå... !

    SvaraRadera