söndag 14 februari 2010

Skolkort och drama

Skön första dag på en ny vecka. Ny vecka, nya möjligheter, det är så man brukar säga va? Härlig dag i skolan där musik, design och skolkort stod på schemat. Självklart spenderade jag hela gårdagskvällen åt att posa framför spegeln så att jag skulle få till den perfekta looken! Seriöst så tror jag att jag kommer att se förjävlig ut eftersom blixten var en klass för sig. Men man vet aldrig, spänningen återstår. Tur var väl att jag inte tog det enskilda.

Ämnena jag har valt att läsa i skolan är Music Performance, Farbrics Design, Painted Word, Film and Television och Outdoor Education. Schemat känns stabilt och varje dag är stimulerande och givande. Varje skoldag startar klockan 10.20 och slutar 15.20 med en hel timmas lunch brake. Ja, det är ganska slappt och jag älskart.

Idag har jag börjat i en drama grupp! Det var suveränt. Först hade jag tänkt att bara chilla i bakgrunden för att se vad det var för slags stuk på det hela men jag blev inbjuden att delta och så blev det. Jag har varit sugen på att få till en regelbunden aktivitet här i Wellington, något utmanande, lärorikt men samtidigt något roligt och då dök drama upp som ett hett förslag. Några kompisar från skolan tipsade mig om den här teaterföreningen och en utav tjejerna är med i min grupp. Egentligen behöver man göra en audition för att medverka men eftersom att jag blev erbjuden att vara med idag så räckte det för att charma min drama lärare som verkar riktigt bra. Jag känner mig mycket lyckligt lottad och glad att jag var med idag eftersom jag snodde åt mig sista platsen! Det var nämligen en tjej som egentligen skulle göra en audition idag men min drama lärare sade att han skulle dissa henne och ge mig platsen utan att behöva konkurera om den. V.I.P. Så framöver har jag drama 4-7 varje måndag och fredag. Fett!

Nu kommer Alice hit för en sleep-over night på en vardag, alltid lite extra busigt på en veckodag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar