torsdag 4 februari 2010

Rödtött

Alltså, VART kom min rudolf med röda mulen näsa ifrån? Jag vet att det inte direkt är något utav en skräll att jag är personen med "lite färg i ansiktet", men nu lyser verkligen nästippen upp mer än vanligt. Som en lampa i ett kolsvart mörker, bildligt talat. Jag klagar absolut inte på att det är sommar men vad jag inte riktigt begriper mig på är vart det kom ifrån. I helgen var det stekväder och då brände jag mig inte ett dugg, fick bara till en härlig bikinilinje som man kan gå och känna sig nöjd och fräsch över. Och ja, jag använde solskyddsfaktor. Men igår satt jag på playan i sisådär en halv timme under Outdoor education lektionen när det var lite halvmulet väder och resultatet blev en ganska stekt fejja. JAHAPP på den sa jag då. Men jag är inte bara röd. Jag har fått höra många gånger i skolan att jag faktiskt är brun också och det är i alla fall ett positivt tecken. Mitt pigment har vuxit till sig lite med åren och tack gode gud är väl det. När jag var liten var jag mer den som fick solexem titt som tätt men nu kan jag inte komma på när jag drabbades av det senast. Jag är inte den högsta graden gingerkid utan en härlig mix skulle man nog kunna säga?

Skolan är igång och imorgon är sista dagen på den här veckan. Den har svept förbi mycket snabbt. Jag har inte riktigt fått ordning på mitt schema än och hoppas på att få ändra det imorgon, alla mina klasser är nämligen med year 12 istället för year 13. Det betyder att jag är ganska mycket äldre än de flesta utav mina klasskamrater plus att jag inte umgås med många utav mina vänner i skolan eftersom vi aldrig har klasser ihop. Lite irriterande men hoppas på att det blir en ändring på det inom kort. Så här kände jag mig imorse när jag skådade mig själv i spegeln.

2 kommentarer:

  1. Haha! Sötnöt // Mirja w

    SvaraRadera
  2. Definitivt en härlig mix :-)...På alla sätt och vis. En av dom härligare faktiskt, ta mej tusan...
    Kram Eva

    SvaraRadera