tisdag 28 juli 2009

HAHAHA

Okej, rubriken säger precis vad jag tycker om skolämnet Childcare efter dagens lektion. Nya projektet går nämligen ut på att lära sig hur man tar hand om en 2 månader gammal bebis. Eftersom jag fick tvillingar på min lapp så har jag fått med mig TVÅ JÄVLA ÄGG i små boxar, inrullade i bebbefiltar typ (det är sant jag lovar). Dessa två ägg ska alltså föreställa mina små bebisar under en två veckors period . HUMOR!

Care instructions:

*Hygiene: Wipe egg carefully with damp cloth at least once daily
*Nappies: Change paper square that egg is on 6 times per day, use different colours
*Play: Take egg out carefully interact by talking, stroking, rearranging bedding (HAHAHA)
*Sleep: Egg needs to be placed in a warm secure place, put cover on, say goodnight, close lid
*Trinsport: The container needs to be kept flat and protected from books etc in school bags (JAG SKA HA MED ÄGG-JÄVLARNA VART JAG ÄN GÅR)
*Extra care: Reading a story, visiting other people or eggs

Remember: You need to organize a babysitter who will take responsibility. You can't use a babysitter for longer than 3 horus per day. If you have an accident, replace the egg and write an incident report explaining what happened.

Jag är nästan lite chockad över uppgiften, den är ju extremt rolig och helt omöjlig att kunna ta seriös, men allvarligt jag frågar mig själv vilket liv den människan som kom på det här har? Känns lite väl miserabelt att liksom sitta och prata och typ gosa med två ägg i brist på annat sällskap. Jag kommer bli galen i huvudet, få rubbat psyke och tro att de är levande människor efter ett tag. Och seriöst hahaha ta med dom vart man än går, det räckte för mig att bara behöva döpa de två små äggen. Men Jamie och Tim, välkomna till världen.

7 kommentarer:

  1. haaaaaaaaaaaaaaahaha fy fan vad kul. Har du bytt blöja tillräckligt många gånger idag?

    SvaraRadera
  2. herregud!

    "Extra care: Reading a story, visiting other people or eggs"

    va faaan liksom. alltså ok om man ska lära sig att ta hand om barn, men kan inte några dagar lr en vecka på ett dagis vara bättre då? haha. detta är väl smidigare för skolan antar jag..men vad lär man sig egentligen? :P

    "visiting other people OR EGGS" hej, kan jag och mina nya barn(ägg) få hälsa på dina barn(ägg). då får du sitta och gulla med FYRA ägg istället, jippie. underhållning på höög nivå.

    SvaraRadera
  3. julia, detta är inte helt ok. det förgyller dock min tillvaro här i stockholm. detta måste talas om för ALLA. puss klara

    SvaraRadera
  4. HAHAHAHAHAH!!! jäklar va kul! Ja skrattar ihjäl mig här...xD..de roliga e att ajg serr sånt här på typ amerikanske ungomsfilmer...flopp;p..//Feliciaaa

    SvaraRadera
  5. HAHAHAHAHAHAHAHAHA FORTSÄTT !! /LINN

    SvaraRadera
  6. OMG, det här är ju humor iaf! Tack för att du livar upp mitt dötråkiga jobb på begravningsbyrån...=D
    Men alltså, är det bara jag som känner igen det här från "Tvillingarna"-böckerna av Francine Pascal som man läste när man va typ 11? De skulle också ta hand om ägg =)

    Take care!
    //Helena

    SvaraRadera
  7. hahahah, alltså jag dör lite. det här var det roligaste på länge. och jag känner igen den där boken som helena skriver om - men jag trodde inte att det faktiskt hände på riktigt :p

    SvaraRadera