onsdag 22 juli 2009

Idag när jag tog morgonpromenad till skolan tutade en bil på mig när den åkte förbi. Där satt fullt med skoluniformnörd killar, så det var ganska kul.

När jag kom till skolan satt jag bredvid en kille från Hong-Kong (skräll, eftersom det snarare känns som att jag hamnat i typ Japan än Nya Zealand), han hette Soja, haha det förgyllde mig för några minuter.

Skoldagen annars har bara glidit förbi utan något som fått mig på mer positiva tankar. Musik klassen var ju ett stort fail eftersom det är en blandningsgrupp (Year 11-13) och att vi har en 50+ kvinna som verkar otroligt boring. Vet heller inte om man kan kalla det för musik. Hon frågade lite om mina musikskills och jag förklarade för henne att jag går musikestet, det var helt främmande för henne och jag tror att jag ägde dem alla med att säga det. Musiksalen var ett vanligt klassrum, vissa satt med en keyboard och skulle komponera ett eget stycke och en stor kille som såg ut som en maori gjorde ett arbete om Nya Zeeländsk reggae. Inte ens en replokal hehe. Hon ville ge mig en uppgift, jag skrev ner den för jag tyckte den var så rolig. Den här "dikten" ville hon att jag skulle tolka och göra en komposition av:¨

Enter shallow water
Little fish weaving through weed
Past other sea creatures
Stops to rest on a big rock
Rock moves up and down, little fish worried
Rock (whale) rises and swims out to sea
Little fish rushes back to shallower and safer water

Jag kunde dock inte ta detta seriöst och skrattade och frågade om jag kunde gå runt och titta lite, inte mycket till musiksalar. Så där var ännu en flopp. Det var min sista lektion, då gick jag hem och nu sitter jag här. Har även haft childcare, engelska och tourism and travel. Nej det får nog bli ett telefonsamtal till områdesrepresentanten idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar