onsdag 22 juli 2009

Kallt

Mår lite röven. Ligger ihopkrupen i min säng bland mina ton täcken och känner att hoppet är lågt. Jag darrar och mina ben känns inte helt okej, dom känns genomfrusna trots att jag gått med underställ hela dagen och att solen skinit. Men det är nu på kvällen, då är det förjävligt. Måste säga att det är lite av en shock att komma från svenskt sommarlov med allt underbart som hänt innan jag åkte iväg till att komma hit, Dunedin, i Nya Zealand. Det låter ju amazing men just så är det inte för tillfället. Jag önskar verkligen att det vore så!

Jag ska verkligen försöka gå till skolan med öppet sinne imorgon eftersom jag troligtvis har riktiga lektioner för första gången och kommer att träffa mer Kiwi students. Men det jag sett och kännt hittills är inte lovande, det gör mig förtvivlad.

Sonja mår ju inte helt ok, den saken är ju klar. Stress case med mycket speciell personlighet, jag har verkligen svårt för det. Jag kan inte riktigt njuta av hennes sällskap tyvärr. Rob jobbar och kommer hem halv 11 varje kväll. Han är ledig i helgen så då sa han att vi skulle hitta på lite grejer, får hoppas på det.

Jag mår konstigt i huvudet och känner att det är tungt att vara på en plats och känna mig så ensam i just min sits, om ni fatter. Det är inte direkt att jag kan ringa mamma och allt blir bra! Lite klämd sits, klump i magen, men på Söndag har jag blivit bjuden på middag till min områdesrepresenant, så det kan nog vara riktigt bra att prata med honom.

Idag har jag gått upp för världens brantaste backe, det kändes väl lite små coolt kanske. Dock sjönk coolheten lite av sällskapet, "en annan del gruppen", ni vet. Jag har kommit på att typ alla är 1-3 år yngre än mig, vilket verkligen känns och kan ha en anledning till att jag inte tycker det är så exciting att ha fått ett nytt gang.

Positiva idag (Måste peppa mig själv i all denna röra):

Att jag älskar havet! På sight-seeingen med noob gruppen idag åkte vi ner till havet, riktigt riktigt nice. Tyvärr dalar playan, men shit vilka vågor det var. Surfningskurs får det nog bli!

Att solen har skinit, den tinade upp mig lite (inte längre dock) och att jag promenerat runt mycket.

Att jag och Caz möttes i stan och gick till Asian food shop, hehehehe. Vi planerade en resa till Christchurch nästa helg vilket gjorde mig på topp, men sedan sjönk jag till botten igen av att min värdpappa läste igenom reglerna och sa att det inte var tillåtet att åka iväg utan värdfamiljen. Det var en riktigt stor besvikelse.

Att Caz är extremt gullig och att vi har börjat prata lite mer djupgående med varandra. Jag har till exempel förklarat mitt läge och vi kan diskutera Sonja, great. Han har även gett mig gåvor från Japan, nämligen ett 24 pack "Keep your hands warm" (små värmekuddar som man kan sätta typ i backfickan som värmer, soft som fan), en skum japansk måltid som man värmer i mikron (haha idag fick han paket från Japan, innehöll extremt många nudelpaket, konstiga japanska måltider m.m) och även en spray som är bra mot ont i halsen, eftersom hans mamma hade skickat med minst 10 sånna. Jag fann även en skitsnygg blå jacka i hans rum, han ba: "You can have it!" Men där kände jag att gränsen gick och sa att det var lite väl. Jag har även lånat en varm luvtröja av honom som jag har över en annan luvtröja. Härlig pyjamas.

Nu måste jag sova. Jag vill inte gå upp och byta om i kylan imorgon. Jag vill inte gå till skolan.

1 kommentar:

  1. hoppas att du upptäckt skype! annars - gör :D
    du fixar det här, snart blir det varmare (om nu det skulle hjälpa)

    SvaraRadera