måndag 20 juli 2009

I've become a Kiwistudent

Till den här natten har jag uppgraderat mig lite. Jag har nämligen strumpor + två sockar istället för ett par och även en filt under mig eftersom jag kom på att det drar kallt som fan från golvet. Det spelar alltså ingen roll hur många lager duntäcken jag har över mig. Jag ska även sova med japanska linement plåster på axlarna, det ska tydligen göra susen för stel nacke! Caz lär mig verkligen nya saker om den japanska kulturen varje dag.

Sumrering av min första skoldag:

Chill, ca 15 nya studenter till skolan, vilket gör oss till en random grupp och "en annan del av Kaikorai".

Alla är väldigt trevliga och tycker att man är cool för att man kommer från andra sidan jordklotet.

Snygga och även fräscha killar verkar vara en bristvara. Standarden var mycket låg, både hos tjejer och killar måste jag säga. Haha, illa faktiskt. Får hoppas på att detta bara var tillfälligt och att jag inte såg hela skolan idag eftersom den ändå är ganska stor. (Dock rätt många små eftersom det är ålder 13-18). Men jag planerar inte direkt att ragga på 13 åringar, så lågt sjunker jag bara inte.

Jag skrattade åt små killar som hoppade runt i sina trekvartsbyxor och upprullade strumpor.

Det finns typ en rasthall/mathall för alla Year 13 där de "coola" killarna (som är jävligt fula) sitter och chillar på bänkarna och allmänt äger skolan (not).

En brasiliansk tjej sa att folk har sett fram emot mitt ankommande eftersom jag är en svensk tjej vilket för många är helt främmande.

Jag hamnar i Year 13, vilket motsvarar sista året på gymnasiet. Det betyder att jag slipper knalla runt med skoluniform och känna mig som en noobie med kjol ner till anklarna, jag kan istället behålla min coola stil.

Jag har fått några homies från tyskland som verkar rätt softa. Vi åkte en sväng till stan efter skolan tillsammans med andra utlänningar, haha, alltid något man har gemensamt. Random grupp! Några brasilianska killar (tyvärr inte så exotiska som det låter), tyskgäng och jag i klämmen som styr allmänt. Brasilianarna försökte impa lite med att säga att jag skulle ha ett "Big party" när jag fyller 18 och att fråga om vi i Sverige röker på ofta. Och juste så sa den ena att han inte tar "heavy things like heoroin", men då skrattade bara hans kompis, vilket avslöjade att han bara försökte imponera lite. Men förävrigt är dom roliga eftersom dom är inte gangstas utan snarare nördar.

Men en mer detaljerad beskrivning över skolan kommer säkerligen inom kort.

Kvällen har tillbringats hemma med Caz, vi har DJ:at för varandra. Black Mahogani- Moodymann får bli dagens musiktips eftersom jag lyssnar på den just nu. Haha middagen var ganska rolig också, Caz ansiktsuttryck avslöjade vad han verkligen tyckte om omeletten. Han öste på ketchup och majonäs när Sonja typ tittade bort, gillar killen skarpt!

Börjar dock småstöra mig lite på Sonja eftersom hon har lite konstiga grejer för sig och för att hon verkar lite stress-case, i och med det där huset som dom ska köpa eller inte. Och hon verkar inte fatta vad vegetarianer äter även fast hon säger att hon inte äter mycket kött själv. Hon har frågat typ tre gånger ba: "Oh, so you eat like fish and chicken everyday, don't you get tired of it?". Jag har försökt säga att jag äter mycket proteiner som sojaprodukter och grönsaker, men det har dom ju inte råd att köpa. Eftersom jag har en japan i huset så har jag och Caz styrt upp ett införande av japanskamiddagar då och då. Känner att en näringsbrist kan komma inom kort! Hon påpekade även helt randomly att man inte får duscha två gånger per dag, vilket jag inte ens har gjort. Jag planerar dock att inte duscha på typ 3 dagar så att jag har 10+ till godo, vilket ger mig en 15 minuters dusch. Frågan är, går detta hem?

5 kommentarer:

  1. Hahah! Julia, jag sitter och skrattar här :P du skriver jävligt kul och du verkar ju ta det rätt chill även om det är kallt som röv? :)Stor kram / Joëlle

    SvaraRadera
  2. jag skrattar KONSTANT!! jag vill också vara med om allt, som man sen kan ligga och småkratta åt på kvällen. eller ja, frossa. hahahah. älskar dig!!!! vi MÅSTE höras på skype snart! /linn

    SvaraRadera
  3. HAHHAHAAHAHHAHAHHAHA
    så brasiljanarna va inte heller en hit. fan fail Julia.. Cazzzziiiee verkar iaf förgylla din speciella vardag.. det är underbart att läsa och jag har skrattat så jag gråter två gånger idag pga din underbara blogg.
    puss bebbe anti saknar dig! PUSSSSSS skulle så gärna va en liten fluga som fick följa emd dig på dina bravader, men det är sort of så när jag lä'ser din blogg,. pusshej

    SvaraRadera
  4. Kan vi inte få upp en bild på han japanen! :D Tycker det börjar bli dags nu ;) Hahh:D Hoppas du har det sjukt bra !:D Puss o kram / mathea

    SvaraRadera
  5. haha, jag håller med de andra=p..Att läsa din blogg är väldigt rolig!.skrattar till ibland och kunderna undrar varför:p..haha!! Du får skriva mer så jag kan fördriva min tid på jobbet;p...hoppas de ordnar sig med familj o allt va det är...<3..//Feliciaa

    SvaraRadera