söndag 19 juli 2009

Iglooooo

Duschen förut gick helt ok, den höll mig i alla fall upptinad i en halv timme, fick dock reda på att man inte får duscha längre än fem minuter efteråt. Sorry.

Idag har jag och Caz gått runt lite i "city", det var trevligt! Han gav mig en sight-seeing över stan, jag fixade ett kort till mobilen så att den funkar nu och vi fikade på starbucks. Det blev en rätt kort tripp eftersom vi kom ut sent. Men det verkar bra, lagomt stort liksom. Känns bara lite väl främmande nu i början, det finns så mycket att se och upptäcka. Men min skola ligger inte i city, utan åt andra hållet så det är rätt nära mitt hus. Föressten har jag min första skoldag imorgon, skumt, det blir riktigt intressant! Min områdesrepresentant ska hämta upp mig imorn kl halv 9 och följa med mig till skolan och fixa lite grejer med kurser och sånt tror jag. Kaikorai Valley Collage, jorasatte.

Nu på kvällen har jag hängt med Caz och Nick, Robins 22 åriga son. Ätit en äcklig middag, pasta som hon hade smygit in lite kött i, kycklingben som inte var så lockande och en bulle som skulle föreställa fisk. Men har fått asmycket bra musik från Caz idag som jag nu sitter och lyssnar på. Juste, drack även japanskt thé förut, det var en upplevelse. Smakade ris, sjögräs och fisk. Skräll. Och kollat på asroliga japanska youtube klipp, sjukt oseriöst land!

Underställ, mjukisdress, sockar, filt och tre duntäcken är vad jag har på mig nu när jag ska sova. Ändå gött att jag kan röra på mig när jag sover. Fryser jag inatt är det fan inte helt ok. Då går jag till skolkuratorn imorgon, haha. Jag satte även på mitt minielement lite i smyg förut så att den ska hinna värma upp rummet lite extra. Tyvärr verkar den planen ändå inte ha funkat ett jävla piss, det dimmar fortfarande när jag öppnar käften. Ok jag vet, lite ovårdat språk, men måste liksom få ut den rätta betoningen så att ni förstår vad jag verkligen behöver genomgå.

1 kommentar:

  1. hahah aälskling du skriver helt underbart roligt. Du verkar iallafall ha det bra och du får hälsa Caz att han ska göra lite sushi till dig. Massor av pussar /mira

    SvaraRadera