söndag 26 juli 2009

Söndag

Ikväll har jag varit på dubbeldejt med min kontaktperson och min potentiella pojkvän MagHnus, som min KÄRE resekamrat Ludvig skulle ha uttalat sig. Det var trevligt, vad som helst för att slippa spendera tid i helvetets hus. Hans place var luxerystyle, modernt, massa knappar i toaletten så man inte visste vad som var vad (jag skulle sätta på lampan men det var visst radioknappen), fet tv, eleld osv. Lite andra bullar än vad jag numera är van vid. Han flashade även rövsköran några gånger under matlagningen, puke. Tysken är sjukt skum och det är mycket underhållande att observera honom. Hans engelska uttal, meningsuppbyggnader och ljudeffekter då och då gör det bara ännu bättre.

Jag lämnade huset tidigt idag med för att åka till kontaktpersonen och prata deep talk. Han var helt överens om att jag verkligen måste byta familj, men att byta skola och stad var han inte allt för positiv över. Han ville inte ta emot mina argument som jag hade angående min placeringsposition, utan han påstod mer att det var mig och min attityd som behöver ändras. Det kändes som att han hånskrattade åt mig flera gånger och inte riktigt ville tillmötesgå mig. Jag kände mest för att säga ta dig i rava fetto och skaff dig ett riktigt jöbb, men, stämningen kanske hade blivit lite väl stel då. Det är sjukt svårt att inte ta skit i sådana här situationer när man känner sig så utelämnad och ”besvärlig”. Att utbytesstudenter vill byta städer hit och dit är ju väldigt dålig marknadsföring för en organisation som STS, men om man fått en placering som inte alls känns bra så måste man ju göra något åt det.

Efter mitt möte mötte jag Caz på stan för att fika på Starbucks. Det känns lite coolare än att sitta på Sunday i Arvika måste jag erkänna. Och Caz duger helt klart som sällskap, otroligt härlig. Vi gick till universitetsbiblioteket tills klockan var dags för dubbeldejten. Uh, så jöbbigt att vara uppbokad väl...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar