måndag 20 juli 2009

Hang-in

ENJOY
Från vänster: Tyskarna (dom blonda), killarna (snälla gå inte miste om han längst bak) och tjejen representerar Brasilien, jag (YO) och en rolig tysk.


Ge mig lite värme och kärlek tack, verkligen det jag skulle vilja ha nu. Har fan frysit konstant sen jag kom hit, inte hälsosamt. Ändå härligt att ha ett eget rum som jag undviker så mycket som möjligt, det är ju inte kallt där inne eller så. Sitter just nu ensam hemma i köket med riktigt nice musik i öronen och känner att livet inte alltid är så lätt. Lite smådepp och på köpet är det grått och regnigt ute.

Idag hade jag en väldigt kort skoldag eftersom jag inte valt kurser än. Så efter skolan åkte jag och tysktjejerna till stan och gjorde verkligen inget särskilt. Men jag har inte direkt kännt mig på topp idag så tog bussen hem efter en dryg timme. Känns som att jet-lagen kryper sig på, så här efter fem dagar i mitt nya hemland.

Hoppas vekligen jag träffar lite roligt folk snart. Men jag får ju inte glömma bort min stora pärla Caz. Han tycker jag verkligen om att träffa på riktigt, det är skillnaden. Hoppas han skaffar sig lite schyssta universitets homies som jag också kan hänga med. Men nästa vecka när jag kommit in i allt lite ska jag nog börja styra lite på egen hand. Har även hört att det ska finnas en tennishall i närheten vilket gör mig lite glad.

Positivt idag:

Imorse när jag frossande stod framför spegeln, darrande i mån om att inte måla hela mitt ansikte med mascara, öppnade jag fickan på min nytvättade adidaströja och fann där två lappar. "Detta är skrivet på din avslutningsfest! Älskar dig Julia!" och "Klara gillar dig lot. Puss älsklingsbebbe". Klara är allt för poetisk på fyllan, det gav mig fan styrka för dagen, tack min vän.

Att min blogg verkar vara poppis eftersom jag har fått fina kommentarer som gör mig glad och motiverad till att fortsätta skriva om min craziness som jag lever i. Ni alla finns med mig på resan. Skulle inte sitta helt fel med erat sällskap nu kan jag lova.

Juste, en kille sa "wooooow" när han gick förbi mig i skolan idag, det tyckte jag var roligt.


Det var väll allt för nu. Föressten! Ofta man har typ 10 burkar konserver med färdigkokt pasta blandad med tomasås i skafferiet. Det säger lite om min lågbudget diet för tillfället. Är det liksom för dyrt att köpa ett spaghetti paket och en färdiggjord tomatsåsburk? Fan vad sunk, tror att jag svälter hellre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar