lördag 25 juli 2009

Tro det eller ej, en kick-ass dag har precis lidit mot sitt slut, riktigt härligt. Den bestod av att hänga med Caz hela dagen, lämna huset på förmiddagen och komma hem sent på kvällen, då de resterande medlemmarna i detta hushåll redan sagt tack och hej med nattmössan på.

Min start på dagen idag sa lite om hur min kropp tagit skit av att bo här, men idag sa den: inte mer. Jag har varit snurrig i huvudet ända sedan jag kommit hit, visst det beror delvis på jet-lagen, men att sova i denna kylan är inte hälsosamt för en människa. Min kropp darrar hela tiden, blodcirkulationen känns lite rubbad på något sätt. Jag tror det där med att sova i extrem kyla och sedan tvingas gå upp i den sju på morgonen inte är något att hänga i julgranen. Så, i alla fall, min frukost var en ny upplevelse för mig, ganska skrämmande. Kom darrande ut till köket och bemöttes av: "Oh, how are you, feeling better today?!" Jag livrädd, mår mer röven än någonsin. Berättade att kylan verkligen tar kål på mig. Hon ba "Oh, you need to se a doctor!" Hon vill verkligen inte inse att det inte hjälper hur många jävla täcken man har på sig.

Började med att jag skulle dricka thé och satte en stor klunk i fel struphuvud, vilket resulterade till lite ut"splashat" vatten och hostattack. Ops, inte bra, ännu en påminnelse om att jag "kan ha fått med mig svininfluensan", haha. Sedan skulle jag börja äta, började med att jag råkade spilla ut halva mjölkskålen på tidningen, men han torka upp utan iaktagelser. Men sen när jag skulle fylla ny mjölk så råkade jag välta ut lite av skålen på spisen. Haha, låter som att jag förvandlats till ett psykfall, jag skulle nog mer kalla det darrig kropp som är i obalans.

Men i alla fall, nog om min händelserika frukost. Jag och Caz gav oss iväg till tha city och besökte då tågstationen för första gången (riktigt fin byggnad, inte alls överklass) eftersom vi skulle med på en "Otago train trip". Den var spektakulär! Ca 3 timmar där man fick uppleva den fantastiskt vackra Nya Zealänska naturen, gröna åkrar, skogar och kullar, snöbergsskedjor, vattenfall och enorma vyer. Det är idag som jag verkligen kan förstå vilket land jag faktikst är i.

Kvällen spenderades på en thairestaurang och sedan Harry Potter på bio. Caz bjöd mig på middag vilket jag egentligen inte ville eftersom han bare ger och ger, men han är en otroligt givmild människa och han förklarade att japaner är sådana. Juste, måste påpeka att biosistsarna här i Nya Zealand är big mama size, assofta, typ fotöljer! Jag och Caz har haft det riktigt bra idag och har haft många bra konversationer. Han har på sig 3 lager byxor och tröjor varje natt, PLUS DUNJACKA och fyra täcken, HAHAHA. We´re in heaven.

Avslutar med dagens citat av Caz " I think my iopd is better than a party". Till och med underhållning nu precis innan läggdags, japanska på skype är en riktig hit. Hans kompisar sa att jag var "beautiful", uppgraderas fort till "very beautiful", de verkade tycka att det var väldigt spännande att se en svensk. Japaner :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar