torsdag 23 juli 2009

I brist på annat


Här är mitt underbart varma och mysiga rum, tänkte att ni ville se det vid det här laget. Inatt ska jag även sova med ännu ett duntäcke, hehe, jag börjar närma mig taket och det är dit jag siktar! Seriöst så kan jag inte röra mig när jag sover. Så alltså, ni som inte hängt med i svängarna, här får ni min sovutrustning förklarad:


-Fyra duntäcken plus en fult över och en filt under mig

-Underställ, mjukisbyxor, strumpor och sockar

-Två lager luvtröjor

Men jag börjar ana att detta inte är fullkomligt normalt bland mina kretsar, så kanske är det något som inte står helt rätt till. Sonja frågar då och då om jag känner mig febrig eller har ont i halsen, hon är livrädd över att jag lyckats få med mig svininfluensan. Hoppas jag har det så att jag hamnar på ett varmt ställe där folk tar hand om mig, hehehe.

Btw så är folk väldigt finniga här, även tyskar tillhör denna grupp. Kanske har detta ett samband med all skit som folket proppar i sig på rasterna, vad vet jag?

Antingen så pratar Sonja om deras ekonomi som verkar vara på botten, eller så pratar hon om massa "jummi" maträtter medan man äter mat, vilket får mig att må lite illa. Mitt i middagen som faktikst var innan åtta idag (!) så går hon och hämtar nya räkningen som hon redan en gång idag sagt låg på 500 dollar. Men nu ville hon verkligen bevisa det genom att visa pappret, och även säga till Caz (som hon gjorde till mig förut) att vi måste vara mer sparsamma för räkningen har aldrig varit så hög förut. Så typ 3 gånger irad sa hon att vi inte får ha på värmefläkten hela nätterna (vilket hon sagt 10 gånger förut och vilket jag heller aldrig har gjort), men ändå vill hon inte att vi ska frysa och inte ta det personligt. Hjälp detta går inte riktigt ihop!

1 kommentar:

  1. oj jag visste inte att ni hade det sa kallt. Jag ar for tillfallet i Serbien och har det super varmt i stallet. Har inte ett enda tacke nar jag sover. Att det kan vara en san skillnad har i varlden :) hoppas det blir battre for dig. Kramar Sandra

    SvaraRadera