fredag 4 september 2009

Bowling kingen

Dagens skolschema har bortsett från engelskalektionen bestått av matlagning. Det började med Childcare då uppgiften var att på egen hand skapa en lämplig tallriksmodell till ett relativt litet barn. Med hjälp av smörgåsar, pålägg, grönsaker och det kreativa sinnet skulle man designa en måltid som man tror att ett barn skulle attraheras av. Det ska trots allt vara roligt att fylla magen. Jag verkade visst ha de rätta skillsen eftersom lärarinnan stannade till lite extra vid min plats. Där fick hon skåda en färgglad smörgås med en ostskiva formad som en stjärna och bjöd till med "Oh, this looks very nice!" (Samma lärare som drog till med Lindsey Lohan flirten).

Sedan hade jag Hospitality och varje fredag lagar vi en brakmiddag bestående av huvudrätt och dessert. Härligt att det är så kreativt och påkostat, men ibland blir måltiderna mindre goda än andra. Och idag var en sådan dag. Jag och min kiwi kompanjon Erica försökte oss på raviolibakning, men tyvärr smakade det inget vidare och det mesta slängdes i soptunnan. Till och med bearniesåsen och våra efterrätts "bullar" blev misslyckade. Viljan fanns i alla fall.

Sedan stod bowling på schemat, härligt infirande av helgen. Jag fick sitta och vänta på att mina motspelare skulle dyka upp i ca en timme, så jag passade på att spendera den tiden med att gazza i solen som värmde härligt i den vintriga kylan. Det gav uppenbaligen resultat, jag sitter nu med den där lätta rödtouchen i fejjan, ni vet mycket väl vad jag pratar om. Jag ägde i alla fall på bowlingen, "Maybe God has given you a special gift" fick jag höra av Caz förra gången, då jag slog tre strike på raken. Och idag var jag på hugget igen. Inte för att skryta men jag tänkte bara att ni ville veta. Bowlingligan bestod av Caz klasskompisar, de alla har verkligen sin egna speciella charm. De söta systrarna ifrån Kina berättade för mig att alla highschool elever i Kina går i skolan mellan 5 på morgonen till halv 10 på kvällen. Skolveckorna är 13 dagar långa, sedan får man en dags vila. Det finns alltså inte något som heter helger. Jag är fortfarande helt ställd, det låter som rena rama helvetet. Hur klarar de av att leva i en sådan misär?

Imorgon ska jag på en middagstillställning hos Sanae, japanen i blå jacka. Närmare bestämt "Dumpling Party", låter som något utöver det vanliga.

1 kommentar:

  1. jag har hört att solen är väldigt stark i nya zeeland för att landet ligger rakt under ett hål i ozonlagret. cancer är vanligt... var försikig och slösa på solskyddsfaktorn! härligt för dig med lite mer värme! kramar:)

    SvaraRadera