tisdag 1 september 2009

DJ lession

Augusti har övergått till september och det betyder att den Nya Zeeländska vintern har passerat. Vårvädret är på ingång och nu råder det en mellanperiod där folk inte riktigt vet hur de ska bete sig. Vissa är solskensoptimister och chillar runt i flip flop, hatt och shorts hela dagarna medan andra släpar runt med dunjacka och bootsen på. Mixstilen är även ett annat alternativ och den utsyrseln kan variera lite beroende på humör, men oftast är det dunjacka, flip flop och en partyhatt som gäller. Lite bollar från varje håll skadar inte. Själv står jag som neutral i detta dilemma och befinner mig nog någonstans mittemellan.

Idag har jag varit på min första DJ-lektion och det kändes riktigt grymt. En sprillans ny aktivitet för mig. Jag har aldrig riktigt tänkt på DJing på det här sättet förut och det känns fascinerande. Det är verkligen en helt annan del av musikvärlden, en annan dimension. Tänk att få spela, lyssna, spexa och digga på samma gång + ha en publik framför sig. En härlig blandning, ganska så optimal. Det kändes lite stelt och "vad fan gör jag här" när jag tog sats och knackade på dörren. Men väl på plats gick timmen fort och vi började med en gnutta teori, då jag fick lära mig termer som bars, phrases och breakdown. Sedan spenderades resten av tiden bakom båset, kan ni se mig där? Han hade två olika tracks och jag fick testa på grejer som att väva in outrot med introt och få låtarna i samma tempo, inte helt lätt att höra, men en gång fick jag till och med en applåd. Nästa vecka ska vi köra igen, taggad.

Jag tippar på att till och med Mcdonalds gör godare fiskburgare än den jag fick placerad på middagstallriken idag. Det får bli dagens avslut!

3 kommentarer:

  1. Vad roligt att du prövar på en massa nya grejer. Ja, jag kan se dig framför mej i DJ båset.Du är en pärla kära Julia!
    Mamma

    SvaraRadera
  2. Yes, coolt Julia, häftigt att du provar nytt, jag kan absolut se dig som DJ . . . shit about the food . . . du är ju van vid förstaklassig restaurantmat faktiskt, men det där verkar ju toppa sämstamatligan!!!!!!!!!! Kram Sushma

    SvaraRadera
  3. Kul att lära sig DJ:a! Det tror jag passar dig jättebra:)Skulle jag också vilja prova någon gång... Kramar Emelie:)

    SvaraRadera